O mnie

Sztuki jaką jest logopedia uczyłam się podczas studiów magisterskich na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Jeszcze w czasie ich trwania wyjechałam na stypendium do Brukseli, gdzie przez rok studiowałam na tamtejszym uniwersytecie. Etap ten zapoczątkował moją przygodę z wielojęzycznością. To tam po raz pierwszy zetknęłam się z Polonią i stawiałam pierwsze kroki jako logopeda polonijny. Tam też cieszyłam się z pierwszych terapeutycznych sukcesów oraz martwiłam niepowodzeniami.

Praca w polskiej sekcji Szkoły Europejskiej nr 1 w Brukseli (EEB1), współpraca z Punktem Konsultacyjnym przy Polskiej Misji Katolickiej oraz z polskimi ośrodkami dydaktycznymi w Leuven, były niewątpliwie cennymi etapami kształtującymi mnie nie tylko jako terapeutę ale i człowieka. W 2017 r. ukończyłam również podyplomowe studia neurologopedyczne prowadzone przez Collegium Medicum UJ oraz Zakład Neurolingwistyki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.

W 2018 r., po 10 latach pobytu w Belgii wróciłam do domu. Obecnie mieszkam w swej rodzinnej, górskiej miejscowości na południu Polski. W latach 2018-2022 pracowałam jako neurologopeda w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym w Ustroniu. Nigdy wcześniej dotąd nie spotkałam tylu wspaniałych, mądrych, kreatywnych i inspirujących osób w jednym miejscu. Jestem wdzięczna za to, że mogłam wśród nich przebywać i od nich się uczyć. Od stycznia 2021 r. współpracuję ze Specjalistycznym Centrum Mamy, Taty i Dziecka “Gniazdo” w Żywcu. Jestem również twórcą i koordynatorem Poradni Polonijnej.

W latach 2020-2021r. brałam udział w projekcie “Latająca Poradnia – online” organizowanym przez Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji Za Granicą (ORPEG). Jego celem było przeprowadzenie konsultacji (w związku z pandemią w trybie online) logopedycznych, psychologicznych, oraz fizjoterapeutycznych. W ramach projektu przebadane zostało blisko 2000 dwu- i wielojęzycznych dzieci z wielu krajów świata. Doświadczenie to przypomniało mi o potrzebach rodzin polskojęzycznych mieszkających poza granicami naszego kraju. Pokazało również, że dwujęzyczność, z całym swoim bogactwem, jest także taką sytuacją w życiu młodego człowieka, w której musimy być wyjątkowo uważnymi.

Jesienią 2021 r. uzyskałam uprawnienia do przeprowadzania diagnoz zaburzeń przetwarzania słuchowego metodą Neuroflow ATS® oraz dedykowanego treningu słuchowego z użyciem platformy Neuroflow.

Latem 2022 roku ukończyłam kurs  Letni kurs Języka Polski dla obcokrajowców organizowany przez Fundację SOK

Obecnie jestem w trakcie pięcioletniego, całościowego kursu Psychoterapii indywidualnej ze szczególnym uwzględnieniem terapii rodzin oraz okresu adolescencji organizowanego przez Krakowską Fundację Rozwoju Psychoterapii im. prof. Marii Orwid